2013-11-13

Helyzetjelentés

Ma kezdődött hosszú szabadságom örömére gondoltam, hogy adok egy kis helyzetjelentést házunk tájáról. A szabadságom egészen a hónap végéig szól, ebben van tanulmányi szabi is, na meg a rendes évi, de tanulmányi céllal. A vizsgákat tekintve eddig jól állok, még kettő van hátra, két nap múlva az egyetemi képzés záróvizsgája, majd a hónap végén pedig a mérlegképes számvitel szóbeli 30 db A-B tétellel. Na az lesz csak az igazán húzós!

Időjárásunkról dióhéjban csak annyit, hogy mostanra megérkezett az őszi idő "nemszeretem" része, sötét- borús, szemerkélős-zuhogós, párás-ködös, csontig hatoló. Most már fűtünk rendszeresen, de nem panaszkodhatunk, mert az időjárás idáig kegyes volt hozzánk. 

Szombaton a sokadik szomoróci szomszédunkban disznóvágásra voltunk hivatalosak, melyen becsületesen helyt álltunk. Én ugyan később érkeztem pontosan abból a megfontolásból, hogy ne legyek szem-és fültanúja a 240 kilós disznó leölésének. Ez sikerült is, mert mire megérkeztem, már jócskán feldarabolva és válogatva voltak a húsok. Viszont nálunk is lesz hamarosan disznóvágás, a jövő hét végén a két vietnámi csüngőhasú kandisznónkat szeretnénk levágni. Igyekeztem lelkileg nem közel kerülni hozzájuk, mert ők kimondottan azzal a céllal lettek hozva annak idején, hogy levágásra kerülnek. Marad még a cocaólban két anyamalac, őket szaporítási céllal tovább nevelgetjük.

Állataink jól vannak, tyúkjaim-kacsáim-libáim teljes létszámban, kecskéink-birkáink is élvezik még a szabadon legelés örömeit. A közeljövőben Csillag nevű fekete kis bakkecskénk, az első szülöttünket elcseréljük itt a faluban 1 anyakecskére 2 gödölyéjével, úgy hogy +2-vel gyarapodik az állomány.
Nyulaink szépen nőnek, nagyon kezesek. Cicáink, kutyáink is jól vannak, Jenny a legfiatalabb (aki nem a legkisebb) kutyusunk pont ma 1 éves.

Jenny - golden retriever lévén -  imádja ugyan a vizet, de a nyirkos időt ő sem kedveli.
Ilyenkor képes egész nap az ágyon henyélni.

2 megjegyzés:

Holdgyöngy írta...

Ez aztán a kutyaélet! Ezek az állatok nagyon tudnak jól élni. Az időjárásról én is ezt írnám. Jó tanulást, én midig hiszek benned!

Anikó írta...

Jó tanulást!Ügyes leszel! Örülök, hogy az állatkák rendben vannak, de ezt látom is.:-) Kicsit azért pihenjél, ott a gyönyörű Őrségben!