2013-05-25

Szörp-szezon

Most van itt az ideje a szörpök készítésének. Kezdtem a pitypanggal (amelyből már alig van, de mindenkire az újdonság erejével hatott), és már alig várom, hogy a réteken újra megjelenjenek a sárga kis virágok, hogy utánpótlást készíthessek.  A héten virágzott az akác, ebből is sikerült beszereznem egy jó nagy szatyor virágot, amit el is készítettem. 13 üvegnyi lett, éppen az imént szedtem ki őket a száraz dunsztból és címkéztem fel az üvegeket. Most már csak a kamrában kéne nekik helyet találnom. És a hétvégére nálunk is tömegesen kinyíltak a bodzavirágok, így ők a következők. A bodza szörp után leszedem a hatalmas nőtt mentabokromat. Tavaly nagy sikere volt a mentaszörpnek, az idén sem hagyom ki. Utána már csak a citromfű marad, azt még egy picit növesztenem kell. 

A fent felsorolt szörpök mindegyike hasonlóképp készül: a virágok, illetve levelek 3-4 napig történő cukros, citromkarikás vízben áztatása után felfőzöm  a leszűrt levet cukorral, kevés citromsavval, forrón tisztára mosott üvegekbe töltöm, majd jöhet a száraz dunszt. Egyszerű az elkészítése, és mellesleg nagyon finom. Mindenképpen egészségesebb a bolti szörpnél, és jóval olcsóbb is.
A citromfű és a menta keverve, szódával, jégkockával igazi nyári üdítő, mindenkinek jó szívvel ajánlom!


4 megjegyzés:

Csipkerózsa írta...

Nálunk is folyamatos a szörpgyártás, a bodzából már van 25 liternyi, mentából is vagy tíz, és a citromfű, na meg még jó sok menta hátra van. Nem is veszünk boltban szörpöt sosem, és a vendégeink is ezeket kedvelik leginkább.
Csak hát a spájzban kellene rendet tenni...

Messzenéző Minyon írta...

Nálunk is elkészült az első adag bodzaszörp, nekem valahogy hiányérzetem van az ízével kapcsoltban. És éppen ma mondta egy barátnőm, hogy ő is készített már és idén valahogy nincs igazán bodzaíze. És igen, ezt hiányolom én is belőle! Inkább limonádé, mint bodzaszörp, pedig rengeteg nagy virág volt benne és sokáig ázott.

baratella írta...

Én is nagy szörp készítő vagyok, hasonlóan készítem, mint te.
Pitypalangos nekem újdonság, kipróbálom Köszi.
A mentát is.Gondolom fodormentából kell.

Turák Kinga írta...

csinos a címke!
én is gyártom a szörpöket, anyuéknál van egy vagon citromfű, úgyh az lesz a következő!
pitypang nekem nem jött be, de az is lehet, h nem jól készítettem :) majd veszek vhol egyet, aztán utána járok, h az enyém miért nem lett jó :)