2011-02-26

Tavaszváró programajánló: tőzike túra

Gondolom, már mindenkinek jócskán elege van a télből, de bízom benne, hogy "jégtörő Mátyás" nevéhez és a hozzá kapcsolódó népi hiedelemhez hűen most már valóban eljön a tavasz.

Amíg azonban a tavasz ténylegesen beköszönt, addig is szeretnék ajánlani egy igazi tavaszváró programot az Őrségi Nemzeti Park Igazgatósága szervezésében:


A tavaszi tőzike 10-30 cm magas, hagymás évelő növény, amelynek virágzási ideje március-április. Nyári változata is ismert, azonban a nyári tőzike valamivel magasabbra nő, mint a tavaszi és egészen júniusig virágzik. Virágai széles harangalakúak, fehérek és illatosak. A tőzike általában lomberdők, ligetek, nyirkos, de nem túl nedves rétek, láperdők lakója.
A tőzike védett növény!!



Fotók: Bukor Ferenc


Kellemes tavaszvárást, jó túrázást kívánok!



6 megjegyzés:

Ciripbogár írta...

Ó, nagyon szép!
én is láttam erdő mélyén egy egész mezőt, csak sajnos már sötétedéskor.

Vea írta...

Nagyon jó program lenne. Kár, hogy olyan messze van!

Judit Újpalotárol írta...

Még nem hallottam a tözikéröl de nagyon szép.Hasonlit a hóvirágra.
Csodás képeket választottál.Ha találkozunk vele vigyázunk rá.

Messzenéző Minyon írta...

Nagyon szép a tőzike, na de: milyen a munka?

Csillagos írta...

Nagyon szeretem a tőzikét, gyermekkoromban a szomszéd néniéktől minden tavasszal kaptam egy nagy csokorravalót. Gyönyörű, kecses virág, illatos - igazi tavasz:)))

Messzenéző Minyon írta...

Tudtam a túrátokról, olvastam itt. Pont innen gondoltam, hogy az ott a kertünkben tőzike. De szerinted hogy kerülhetett oda? És vajon el fog szaporodni? Remélem, igen!