2010-11-14

Lesz még ennek böjtje!

Nem akarok vészmadárkodni, de ez a mostani időjárás egész biztosan meg fogja magát bosszulni. Egyáltalán nem normális jelenség, hogy novemberben +20 fok van árnyékban! Szeretem ezt az időt, én ki is békülnék azzal, ha így telne el az ősz vége, tél eleje, de nem a forró égövön fekszik Magyarország, így kizárt, hogy megúsznánk a telet nagyobb hideg vagy erősebb havazás nélkül.
A minap olvastam az előttünk álló télre egy népi időjós előrejelzését, és nem túl bíztató, amit a folytatásban ígért: nagyon nagy hideg lesz és sok havat jósolt leginkább januárra. És hogy mire alapozza ezeket a feltevéseket? Megfigyeléseire hagyatkozik, úgy mint arra, hogy a marhák lefeküdtek a földre a pajtában, és az ökörfarkkóró az idén magasra nőtt. Én nem bánom, de ha már hó, akkor reménykedem abban, hogy karácsonyra is lesz, mert annál szebb nincs is.
Tegnap szélmentes nap volt, ugyancsak 20 fokkal, ezért reggeltől késő délutánig nyitva voltak az ablakok. Az elmúlt napokban csak estére kellett befűteni, hiszen a házban tartja magát a 24-25 fok, ami már túlzás is, de a cserépkályha ontja magából a meleget és az 50 centis falak kitűnően megtartják. Főleg most, hogy a régi nyílászáróink egy részét leszigeteltük, a két ablak közé ablakpárnákat tettünk. Előrejelzések szerint még a következő héten is részünk lesz a novemberi tavaszban, bár szerdától már mondja mifelénk az esőt. Ezt kihasználva vásároltam egy kevés fűmagot, amit a hét elején elvetek azokra a helyekre, ahol az autók kerekei mélyen kitaposták, kijárták az agyagos talajt, hiszen ha lassan is, de nemsokára elkészül a felhajtó a gazdasági épületből lesz garázshoz, illetve műhelyhez. Az eddigi 60 méteres feljárat egy részét pedig a gazdasági épületben talált kőládákkal elbarikádozzuk az autók elől, így a házhoz csak gyalogszerrel lehet majd feljönni. Ezek a ládák szolgáltak egykor az állatok itatására. Tervem az, hogy tavasszal teli ültetem a ládákat sok szép színes virággal, hogy portánk még szebb, még virágosabb legyen.

3 megjegyzés:

Messzenéző Minyon írta...

Nem tudom, hogy ugyanarra a népi időjósra gondolunk-e, de a nyíregyházi időjós előrejelzését az idei év első felére valamikor júniusban, tehát utólag olvastam véletlenül: korán jön a tavasz, meleg lesz és száraz, nagyon meleg és száraz az április is, a május is. Na, azóta nem hiszem el egy szavát sem...

Annamarie írta...

Nem ő, akit én olvastam, ő Veszprém megyei. Majd azért kíváncsi leszek, hogy mennyire jön be a jóslat.

Magdaléha írta...

Annamari: Nálunk a két hete vetett fú már majdnem 5 cm! Ami viszont bosszant, hogy az összes hagymásom kikelt :-( Félek, hogy nem lesznek tavasszal virágaim. Enyhe teleken ki szoktak bújni, de olyanra nem emlékszem, hogy novemberben már több centis hajtások lennének a talaj felett...
M