2014-02-18

Kipróbáltam


Az elmúlt hét végére készen lett a fürdőszobánk. A zuhanykabin -ahogy terveztük- átkerült a mosógép helyére, és a mosógép pedig a konyhába, az épített pult alá. Még jól is néz ki.  A zuhanykabint átrakni nem volt egyszerű, dirib-darabra kellett Lacámnak szétszednie, hogy átférjen a két helyiség közti ajtónyíláson. De így legalább az illesztéseket újra kellett sziloplaszttal tömíteni, közben  ki lett cserélve a lefolyója, mintha vadiúj lenne. A kád is bekerült a helyére, ytong téglával lett körbefalazva, az alja purhabbal kifújva, hogy megfelelő legyen a szigetelése. Mivel a zuhanykabin mögött a fal nem lett anno csempézve, most azt is pótolnunk kellett, a kád eleje is csempeburkolatot kapott. Laca a padlólapot is lerakta, a mintázatot szépen össze tudta hozni. Dióhéjban ennyi. Képeket pedig még ez idáig nem sikerült készítenem, mert egyrészt nem érek/értem rá, másrészt szeretném majd nappali fényben elkészíteni a fotókat (mire hazaérek a munkából addigra már sötét van). És van egy harmadik, sőt egy negyedik okom is: amíg a fürdőben nincs rend, addig nem fotózok, és még mindig tervezgetek. Most legutóbb kitaláltam, hogy szeretnék egy tükröt, persze amilyent szeretnék, azt csak az IKEÁ-ban lehet kapni:
Valószínűleg én nem így raknám a falra, mint ahogy a képen látszik, hanem egymás alá a 4 darabot. Még hogy hol fogom beszerezni, az kérdéses. A tükör fölé szeretnék egy világítást is, aminek az elektromos vezetékét Lacával már a csempézés előtt kiépíttettem. Íme:


Sajnos tudomásul kell vennünk, hogy semmi nem tart örökké. Ez most nálunk leginkább a 120 literes elektromos boyler vonatkozásában nagyon is igaz, ugyanis rendesen csöpög. Így arra a döntésre jutottunk, hogy muszáj lesz kicserélnünk, de kettőnknek egy 80 literes is bőven megteszi. 6 évvel ezelőtt vettük meg ezt a házat a boylerrel együtt, és már akkor sem volt újnak nevezhető, sőt...  És ha már a nagy boyler lekerül a falról, akkor könnyebben hozzá lehet férni a mennyezethez. Nálunk mindenhol a lakásban fagerendás mennyezet van, hiszen egy 115 éves parasztházban lakunk. Kivéve az előszobákat (abból is van kettő) és a kéthelyiséges fürdőszobát. Itt eléggé leharcolt volt a plafon, kicsi hasa is volt, Laca pedig annak idején azt mondta, hogy mindig is utált alulról felfelé vakolni, így nem verte le, úgy maradt. Nem sokkal később pedig álmennyezetet ragasztottunk rá hungarocell négyzetekből. Hát ez nem túl elegáns megoldás azt elismerem, viszont kicsit javított az összképen. Most pedig kitaláltam azt, hogy lambériázzuk be! Úgy hogy a fürdőszoba-projekt tovább folytatódik, de a fürdőkádat már az elmúlt hétvégén kipróbáltam! Nagyon jól esett!


10 megjegyzés:

Éva írta...

Szia! Én már várom a képeket, figyelem a fürdőszoba projekteteket. Sötétben érsz haza, de egyre hosszabbak a napok!:-)
Fürdőkád nélkül nekem sem fürdőszoba a fürdőszoba.

Anikó írta...

Én is várom a képet!
És nagyon örülök, hogy már kipróbáltad a kádat!:-)))

Alexanna írta...

Szia! Várjuk a képeket nagyon4 Jómagam szintén fürdőfelújítás előtt állok, férfiember hiányában, SK ill. jó kezű mesteremberekkel megoldva! ötleteket ne sajnáld! :)
A tükör ügyben, ha gondolod, segítek, a jövő héten IKEA nézőben leszek Pesten, innen Siófokról, talán könnyebben lejut Hozzád! Ha kell segítség, nyugodtan szólj!!
Enci

Névtelen írta...

Szia! Pontosan tudom mit érezhettél a káddal kapcsolatban, ezzel én is így vagyok! 3 éve pofozgatjuk a házat és most értünk a fürdőhöz!! Már a fürdősókat nézegetem, hogy melyiket is próbálom, majd ki először! Már alig várom!! :-) Nektek pedig kellemes perceket a kádhoz! Ja és én is várom a képeket!
Tina

Messzenéző Minyon írta...

Képeket várjuk! Hétvégéig kapsz haladékot, akkor világosban is otthon kell hogy legyél!

Annamarie írta...

Köszönöm a sok kedves hozzászólást és Encinek a felajánlott segítséget is. A tükörkérdést megpróbálom megoldani, hiszen én pesti voltam valamikor, a családom, barátaim nagy része még mindig ott él :-)

Hétvégére lesznek fotók, igaz tükör, lámpa és mennyezet nélkül, de igyekszem!

Gandalf írta...

Picture, please, picture!!
A közeletekben nincs valahol OBI? Pl Szombathely? Mer' az OBI-ban is lehet ilyen tükröket vásárolni. Ha jól emlékszem, akkor úgy... vájár, mingyá Gúgli megmondja... Ajjaj, legközelebb hozzátok vagy Nagykanizsán, vagy Zalaegerszegen van OBI. Tükröt nem találtam az oldalukon, de úgy emlékszem, hogy ezeket a tükröket, amit mutattál, olyan 7-, 8000 Ft körül láttam a kanizsaiban. Ha gondolod tudok segélni a beszerzésben!

Putrinka írta...

Na én pont így jártam tavaly a bojlerrel. Folyt alul, ahol az elektromos része van. Mivel most jól kiköltekeztétek magatokat, javaslom, először nézessétek meg szakemberrel, hátha meg lehet javítani. Egy 80 l-es bojler, természetesen magyar, mindenfajta Aristont ne vegyetek, 50 ezer felett lesz, a javítás meg kijöhet egy tizesből és még elmegy néhány évig. Ha a szerelő azt mondja, kuka, akkor persze nincs mit tenni, de nálam is szépen meg tudták javítani.

baratella írta...

jó érzés a tervezgetés, na és ha Laca megoldja, akkor meg különösen az!
Náha apróbb dolgokkal is látványos átrendezést lehet véghezvinni az otthonunkban.Hajrá!

A.Zsuzsa írta...

Nagyon szép lesz a fürdőszobátok, tavasszal majd megnézzük, ha megyünk :). 4 hét múlva tervezzük menni (Karesznak akkor lesz "hosszú hétvégéje"), ha addig ráér szívesen viszünk Nektek tükröt (persze pontos instrukciót kérünk a beszerzéshez). Üdv: Zsuzsa és Karesz