2012-07-23

Köcsögfa

A köcsögfa eredetileg egy már nem élő, ágas-bogas fa, amelynek ágaira a tejeskancsókat borogatták, mára viszont kizárólag dekorációs, kertdíszítő funkciója maradt.

Régóta figyelgetem ezeket az udvari dekorációkat, környékünkön leginkább csak a fazekasházaknál (Magyarszombatfán) lehet látni hasonlókat. Én viszont már régóta szerettem volna egyet a kertünkbe, így hát eljött ennek is az ideje. Köcsögből, kancsóból volt egy pár a házban, sőt a köcsögfa feldíszítése után is maradt bőven, s a szomszédban ráakadtam egy régóta ott száradó, kivágott kis fára, amely szerintem eléggé ágas-bogas ahhoz, hogy ezt a funkciót a kertünkben betöltse.



4 megjegyzés:

Lizi írta...

Aztán teremjen sokat az új fád:):)

Gandalf írta...

Tele lesztek köcsögökkel...

Unknown írta...

szép és dekoratív dolog a köcsögfa.
jól tetted hogy készítettél.
nekünk is van. jól mutat.
látogass meg ha rá érsz. http://gyunyikabiokertje.blogspot.hu/

Lidike írta...

Én is már régóta szeretnék ilyen köcsögfát a portánkra de eddig nem volt miből. Most úgy néz ki, hogy az egyik mályvafám megadta magát, egy darab levél sem nőtt ki rajta. Egyenlőre dísztök van rá felfuttatva, de aztán kerülnének rá a szép kis kancsóim. A tiétek nagyon jól néz ki. És amit még nagyon irigylek azok a kecskék. Minden álmom, hogy lehessen két kecském, de mivel kertes házban lakunk nem lenne nekik hely, egyenlőre a párom nem adta rá az áldást. Remélem egyszer ez is meglesz, addig is a tiétekben gyönyörködöm :)